Mulţi nu ajung să achiziţioneze un scooter din cauza sezonului rece. “Iarna ce faci?”: te imbraci corespunzator, iti achizitionezi o patura de picioare si schimb cauciucurile cu unele de iarna. Cei care au mers cu Vespa pana tarziu au sesizat cum scuterul pierde aderenta foarte repede cand temperatura este sub 7 grade. Similar cauciucurilor auto, compozitia cauciului si tiparul se adapteaza conditiilor meteo.

Cauciucurile pentru sezonul rece ( sa nu confundam iarna cu zapada) au in compozitia lorun cauciuc care se “incalzeste” mai repede sau atinge temperatura de aderenta, sub 10°. Desenul (tiparul) cauciucului ajuta la atingerea rapida a temperaturii de aderenta.

SNOW, TYRE, VESPA, WINTER

SNOW, TYRE, VESPA, WINTER

Din ce in ce mai multi producari, construiesc cauciuri de “iarna” pentru scutere: Michelin, Haidenau, SCHWALBE, Sava, Continental cu dimensiuni pentru Vespa:

LX/S 50-125-150

Front tyre Tubeless: 110/70-11″
Rear tyre Tubeless: 120/70-10″

ET 50/150

Front tyre Tubeless: 100/80-10″
Rear tyre Tubeless: 120/70-10″

GTS 125-250-300 ; GT 200

Front tyre Tubeless: 120/70-12”
Rear tyre Tubeless: 130/70-12”

Cauciucuri pentru sezonul rece se pot comanda de membrii Vespa Club Romania, de peSIP sau din RO cautand pe google 🙂

 

Resurse:

http://modernvespa.com/forum/topic90855

http://vespalx150.blogspot.ro/2011/01/only-idiots-ride-in-snow.html

http://www.motorcyclenews.com/upload/286226/attachments/metzeler-wintec-tyre-test.pdf

http://www.vespalabs.org/Wiki/Vespa_101/Dynamics/Tyres

Lasa un Comentariu