Sa ai posibilitatea de a respira aer curat este foarte important pentru fiecare din noi, dar nu doar pentru noi cat si pentru motoarele scooterelor pe care le folosim caci si ele trebuie sa “respire” corespunzator.
La fel de important a fost si pentru micul bloc-motor de pe Vespa 125 (S cat si LX) de aceea s-a dorit imbunatatirea consumului, puterii, a cuplului cat si a performantei, prin adaugarea unei supape in plus la capatul cilindrului pentru a putea “respira” mai bine, din toate punctele de vedere.
Noul motor este vedeta celor doua Vespe de 125 centimetri cubi. Acesta incorporeaza un nou cap de cilindru cu trei valve ce inca foloseste o racire pe aer “fortata” cat si injectia electrica. Oricum nu s-a adaugat doar noul cilindru cu noua supapa, ci s-a regandit intregul motor ca totul sa functioneze intr-o armonie deplina.
S-a reusit imbunatatirea raspunsului pistonului in turele joase printr-un cuplu mai mare, de la 9.6 Nm la 6000 rpm s-a ajuns la un spectaculos 10.7 Nm la 6500 rpm, ceea ce este vizibil si in testele de rulaj. Contributia masiva o au cele doua supape pe admisie si ce-a de a treia pe evacuare, ce ajuta la absorbtia aerului si evacuarea rapida a gazelor din cilindru.
Alte beneficii ale acestui nou model de motor sunt pozitia bujiei, care arde mai bine gazele in interiorul blocului motor cat si noul sistem de racire pe aer, care a fost total regandit.
Toate aceste schimbari au imbunatatit noua Vespa foarte mult la modalitatea in care raspunde pe acceleratie. Noul motor a primit o crestere de putere de 7%, fata de vechiul model, de la 10,3 CP la 11,6 CP, iar in plus are o imbunatatire a consumului la 1,8l la 100km (calculat la o viteza constanta de 50 km/h).
De asemenea a fost redusa greutatea integrala a scooterului, iar vizita la Service a fost ridicata pana la 10,000 km, o cifra respectabila pentru un motor de 125 centimetri cubi.
Acest nou motor a fost lansat pe doua modele de Vespa: LX si S.
Vespa LX 125 3 Valvole
Modelul LX este modelul clasic, dintre cele doua modele si va continua fara schimbari majore in echipare cat si la nivelul sasiului, acesta pastrand aspectul tipic.
De fapt, modificarile sunt usor de distins fata de predecesorul sau, prin logo-ul “3 Valvole” cat si a noii grile de la clanxon. In plus mai exista o mica modificare la covorasul de pe podea ce a primit un mare logo Vespa pe el, modificari ce nu fac o mare diferenta estetica.
Acesta a ramas inca, un scuter eminamente practic la nivel de echipare. Culorile in care vine, stilul retro, este placut de privit si admirat.
Vespa S 125 3 Valvole
Acesta este modelul mai sportiv dintre cele doua si este adresat in mare parte celor tinreri, caracterizat prin blocul optic unic. Inspirat din estetica Vespa Primavera din anii 70 – 80 (cea cu farul patrat), este un pic mai usoara dar si mai scumpa ca modelul LX.
De asemenea si acest model beneficieaza de noul motor si de acelasi sasiu, iar diferenta este facuta la jantele vopsite in negru, saua fara manerul cromat de pe spate si de asemenea alte detalii estetice pentru a lua o alura mai “sportiva”. Torpedoul, la acest model, este inlocuit cu un sertar cu acces dinspre exterior.
Sa pornim la drum…
Cu cheia in contact se apasa butonul de pornire in timp ce tinem apasata maneta de frana si imediat se vor simti diferentele fata de versiunile anterioare. Totul este clar: noul motor este mai silentios si mai lin in rulaj.
Cu motorul la relanti se simt mici vibratii dar deloc deranjante, caci Noua Vespa este foarte linistita si “retinuta”. Iar cand ii dai gaz, noul motor se va face clar remarcat.
Este foarte iute, chiar si la bine-folosita “blana”, chit ca e un motor in 4 timpi, spre bucuria tuturor, reactioneaza foarte bine chiar si pe suprafete umede.
Cu ea ai un sentiment de haos controlat si desigur va face ca aceasta Noua Vespa sa fie Regina Strazilor si a traficului Bucurestean.
Suspensiile sunt corect echilibrarte. Pacat ca in limitare taie repede gazul, si asta datorita rotilor mici ce nu pot face minuni. Se agata de asfalt destul de bine, ce e drept, nu trebuie sa ai asteptari de mare sportiva caci nu a fost conceputa pentru asta.
Noua Vespa este dedicata obisnuitei plimbari cu stil si traficului de zi cu zi, cu binecunoscuta ei capacitate de a se strecura printre masinile galagioase, de a braca conform dorintei fiecaruia si posibilitatea de a te putea uita in spate fara niciun fel de problema, avand pozitia corespunzatoare pentru acest lucru.
Concluzie
Atat LX-ul cat si S-ul au fost facute sa duca stransa lupta in segmentul de scootere urbane, mai ales daca indragesti aspectul acesta retro. Ambele scutere sunt foarte confortabile si usor de utilizat de catre oricine, cu o inaltime la sa foarte accesibila oricui, cu podeaua plata si foarte practica.
Acestea au fost bine concepute pentru a conduce prin oras cu stil, eleganta si inimitabil.
Cu noul motor cu trei valve, Vespa exploateaza bine ceea ce trebuie sa faca: un instrument util, economic la consum de combustibil, usor de strecurat prin trafic si care isi mentine in continuare liniile atractive.
Mai puternica, cu un cuplu mai mare, dar in schimb cu un consum mai mic, atat Vespa S 125 3Valvole cat si Vespa LX 125 3Valvole, sunt un pic mai “BINE” fata de versiunile anterioare.
… Enjoy!
Lasa un Comentariu
You must be logged in to post a comment.
o imbunatatire a consumului la 1,8l la 100km !!!!!!!!!!!!!!!!!!! :)))))
ca o fi 2,5 sau 3% .. io nu ma supar ! 🙂
heheh … ce sa mai zic de 5.2 la mine … 50 cc in 2T 🙂