De ceva timp, cochetez cu ideea de a ieși cu Vespa din oraș. De unul singur nu sunt pregătit pentru asta, așa că am profitat de deschiderea oficială a sezonului pentru a participa la raidul Vespa inaugural, organizat deClub Vespa România. Vremea nu îmi dă multe certitudini. Am plecat de acasă îndoit, neștiind dacă o să particip. Stă să plouă și nu e cea mai caldă zi. E încă dimineață. Pe terasa Trattoriei Garibaldi, membrii clubului încep să se adune. Niciunul nu pare impresiont de vremea schimbătoare, așa că îmi maschez îndoielile. Afară, șirul de Vespa parcate paralel se lungește. Îmi aduce aminte de un set de carioci multicolore de care te bucuri numai văzându-l.
Apare soarele într-un ochi de nor. Traseul e drept, până la Dunăre, și apoi retur prin Pădurea Comana. Suntem vreo 12 hotărâți să înfruntăm primejdiile și ploaia. O membră a clubului își face ultimul retuș cu rujul în oglinda retrovizoare a scuterului italian. Plecăm în coloană, admirați de pietonii care se opresc și privesc. Mașinile fac loc procesiunii și claxonează a simpatie. Oricine și-ar dori să fie pe locul meu, în șaua celui mai stilat scuter din lume.
O oră mai târziu, scrutez țărmul bulgăresc cu casca în mână. Vespa mea roșie privește fluviul și pocnește ușurată din toba încinsă. Lumea admiră semicercul multicolor de scutere de pe malul românesc al Dunării și întreabă sfios cât de repede merg. E pioșenia pe care un obiect de design o trezește în inima oricui. Am deschis un Peroni și ne așezăm la o terasă plutitoare de pe malul fluviului.
Colegii de club fac planuri. Pe 4 iunie începe Vespa World Days, un eveniment mondial, care anul acesta are loc la Saint Tropez. Mii de împătimiți Vespa se întâlnesc o dată pe an pentru a-și arăta iubirea și prețuirea pentru minusculul și elegantul scuter italian. Vor fi tururi pe Coasta de Azur, Concorso di Eleganza pentru modelele vintage, petreceri și întâlniri. Doi dintre cei șase români care ne vor reprezenta în Franța merg pe scuter până la Nisa. Le admir nebunia și îmi propun să particip și să relatez aici de la o ediție viitoare a Vespa World Days.
Plecăm spre Domeniul Greaca, unde e programat un pitstop pentru masa de prânz. Oamenii din localitățile pe care le parcurgem salută convoiul ca pe un eveniment epocal, neprevăzut și plin de delicii. La fel de plin de delicii e și pentru mine acest raid Vespa. E prima mea ieșire din oraș cu scuterul și e mai bine decât credeam. Să traversezi Pădurea Comana pe Vespa, prin tunelul croit de șosea în vegetația luxuriantă, e o experiență pe care o recomand oricui.
Se spune că Vespa e un mijloc de transport eminamente urban. Așa e, însă asta nu exclude mici evadări dintre zidurile cetății. Un raid de 150km, cum a fost cel de sâmbătă, poate fi agreabil și, în funcție de vreme, delicios.
Până la urmă, nu a căzut nicio picătură de ploaie, Dunărea era azzurro, Greaca e un domeniu cu o piscină remarcabilă, iar tunelul de vegetație din Pădurea Comana pare un drum către o altă dimensiune. Pentru o după-amiază de sâmbătă, a fost perfect.
Grazie, Vespa Club România!
Cu mopede Vespa pana in 50 cc, se poate merge doar cu permis categ.B ? Lrgislatia imi e tare neclara….
Salut Mihai.
Aici http://www.euroavocatura.ro/print2.php?print2=lege&idItem=1236 gasesti toate informatiile privind permisele de conducere.