125cc cu categoria B

UPDATE 10.05.2024: 5 ani mai tarziu, legea a fost promulgata. Nu uitati ca aveti nevoie de adeverinta emisa de o scoala moto (“condiția ca deținătorii permiselor să aibă vârsta de minimum 24 de ani împliniți, o experiență de cel puțin 2 ani de conducere pentru categoria de vehicule B și fac dovada, printr-o adeverință, că au absolvit un curs de pregătire practică de minimum 10 ore în acest sens în cadrul unei unități autorizate de pregătire a conducătorilor de vehicule.”)

Monitorul Oficial Partea I nr. 421

ATENTIE, pana la intrarea in vigoare a modificarilor (publicarea in Monitorul Oficial), consultati legislatia in vigoare, privind categoriile de permis de conducere, modalitatile de obtinere si posibilitatea de a conduce vehicule cu fiecare categorie.

Puteti consulta parcusul legislativ pentru Conducere scutere 125cc cu categoria B (statusul propunerii si parcursul ei pin Parlament, pana la aprobare, aici: link

UPDATE  30.10.2023 adoptat de Senat (ca urmare a cererii de reexaminare) adoptare cu respectarea prevederilor art.76 alin.(2) din Constitutia României (24 ani impliniti, 3 ani categoria B, dovada 15 ore curs pregatire practica moto-adeverinta)

 

Vespa Club Bucuresti a propus în aprilie 2019 un proiect de lege care facilitează conducerea scuterelor și motocicletelor de 125cc pentru cei cu permis de categoria B. În esență, propunerea vrea să ofere celor cu permis B șansa de a obține mai ușor permisul de categoria A1, dacă au peste 24 de ani, au permis B de cel puțin 2 ani și urmează un curs practic de 10 ore pe motocicletă. Expunere de motive, proiect legislativ.

Această propunere se aliniază cu regulile din multe țări europene. Când proiectul a fost lansat, țări precum Franța, Spania și Italia (și altele) permiteau deja conducerea motocicletelor de 125cc cu permis de categoria B. Motivul? Scuterele mici, de 50cc, sunt adesea prea lente pentru traficul din orașe mari. De exemplu, în București, unele zone au o viteză maximă de 60km/h, în timp ce scuterele de 50cc pot merge legal doar cu 45km/h.

Recomandăm tuturor celor noi la Vespa 50cc să ia lecții practice înainte de a conduce, chiar dacă au permis B. Amintindu-ne că Vespa a fost inițial creată ca un vehicul util în 1946, credem că ar trebui să avansăm această idee, făcând-o mai accesibilă și punând accent pe formarea conducătorilor.

Speram ca demersul nostru sa aiba succes si comunitatea scuterelor din Romania sa creasca semnificativ.

Showing 18 comments
  • Andrei

    Salut Cristi!
    Tot incerc de ceva timp sa gasesc un update la acest articol.
    Pe site-ul camerei deputatilor pare ca de la momentul depunerii si prezentarii in senat nu s-a mai intamplat nimic.
    Legea ma afecteaza direct deoarece detin scuter de 49cc si cateodata traiesc cu impresia ca incurc circulatia datorita vitezei limitate. Conduc scuter de mai bine de doi ani si nu vreau sa dau de categoria A. Legea aceasta mi se pare ideala si in acelasi timp necesara.
    Exista ceva noutati legate de lege?
    Multumesc.
    Cu stima,
    Andrei

  • Radu

    Mult succes, sper sa reușiți cu acest proiect!!

  • Dan

    Salut!

    Dupa cum a spus si Andrei, nu am reusit sa gasesc de loc updateuri pe aceasta tema.
    Ne poti spune in ce stadiu e proiectul?

    Multumim!

  • Marius
  • Liviu

    Salut. Exista vreo informatie despre ce se intampla cu acest proiect?

  • bogdan

    Salut,

    Din cate vad se va adopta, dar cu unele modificari in textul ei, chipurile nefiind foarte clara.

    Camera decizionala este Camera deputatilor. Este L378 si scrie aici la urma: https://senat.ro/legis/PDF/2019/19L378AM.PDF

    Gasiti aici mai multe: http://www.cdep.ro/pls/proiecte/upl_pck2015.proiect?idp=17826&fbclid=IwAR3cso6QVBY0piQwxtMgvKRDRUGgayi-kAiuv9jkerpjfgl_GlgQ7NTDbSM

    Si stadiul in care este aici, si in care ma enervez cand vad ca la ei (nepoata Vioricai probabil :)) ) definitia motociletei NU depaseste 45km/h.

    http://www.cdep.ro/proiecte/bp/2019/300/00/2/pvg723.pdf

    Din cate imi dau seama, chiar daca se va reedita textul, va fi aprobata. “Guvernul sustine adoptarea acestei initiativei legislative cu observatii si propuneri.” Nu comentez greselile gramaticale 😀

  • Daniel Gheorghe

    S-a aprobat!!!!!

  • Cristi Turcin

    Salut Daniel. Unde ai găsit informația?

  • EMIL SUSCA

    Salut. Exita ceva noutati despre acest proiesct?

  • Alexandru

    Astazi s-a adaugat urmatoarea:

    “primire punct de vedere de la Guvern – cu nr.83/DPSG/29.01.2020
    Guvernul susține inițiativa legislativă cu o observație (Se propune adăugarea sintagmei “cu transmisie automată”, necesară ținând cont de factorul de risc privind gradul de siguranță rutieră și de faptul că posesorul acestui permis de conducere nu are o pregătire specială pentru conducerea unei motociclete – manevra ambreiajului și sincronizarea treptelor de viteză)”

  • Luca

    Salutari adminilor acestui site!

    Ce ne puteti spune despre stadiul proiectului? Cert e ca zace la Camera de la finele lui octombrie. Se fac 5 luni de cand l-a aprobat Senatul!! WTF?! Asta in conditiile in care toata presa vuieste despre poluarea si traficul din capitala, uite taxa (Oxigen) nu e taxa, si mai nou despre acest virus, respectiv recomandarea de evitare pe cat posibil a mijloacelor de transport in comun.

    E asa greu, in pana mea, se redacteze un proiect de cateva randuri si niste norme de aplicare? Practic trebuie doar sa dea copy-paste din legislatia altor state, nu sa inventeze apa calda.. Inteleg ca vor fi 10 ore de practica (info venita pe un moto forum). Bun, sa fie, ca le facem. Dar de ce le ia atata timp sa adopte acest proiect amarat cu un impact (pozitiv, zic eu) atat de important??

    Adevarul e ca ii doare in spate de acest proiect si pot intelege asta, din cauza de anticipate si alte kkturi de jocuri politice care le ocupa tot timpul, dar pe voi nu pot sa va inteleg daca nu faceti presiuni. Iesiti in presa, faceti presiuni? Ii aratati cu degetul? Este si interesul vostru sa vindeti mai multe mobre.

    Spor la lobby, domnilor!
    Sa auzim de bine si asfalt uscat!

  • Cozo

    Buna ziua, se aude ceva cu aprobarea proiectului de lege inaintat de clubul Vespa? Am citit ceva de aprobarea lui si intrarea in vigoare de la 1 iulie 2020 dar nu este nimic oficial. Este macar vreun lead despre subiect? Intreb pentru ca ma gandesc ca sunteti primii informati.
    Multumesc anticipat!

  • Luca

    Proiectul a fost blocat in comisia de aparare de catre liderul psd al camerei deputatilor care cica ar fi cazut si a facut buba cand era mititel. Si i-a convins si pe ceilalti din comisie sa nu treaca proiectul. Poate o fi cazut in cap si nu avea casca, d-aia nu gandeste limpede.

    https://www.click.ro/news/national/motivul-incredibil-pentru-care-proiectul-de-lege-liber-la-scutere-fara-permis-de-este

    Asa ca faceti scoala moto, nu mai stati (ca mine) dupa legiuitorii loviti la cap! puie msd!

  • Mircea

    Dragi, in Codul Rutier art. 24-1, pct. 2, lit. f) scrie “permisele de conducere eliberate pentru categoriile A, B, C sau D sunt valabile pentru categoriile A1, A2, B1, C1, respectiv D1;“. Nu se poate conduce, asadar, si scuterul de 125cc (A1) cu permis cat. B?

  • OGA

    Va salut pasionati ai scuterelor si al mersului pe doua roti. Ca si voua si mie imi place mersul pe doua roti, in cazul meu moped(AM) dar la un moment dat ajungem sa constientizam anumite aspecte ce tin de siguranta noastra in trafic. Nu stiu despre voi, dar eu m-am lovit de diferite situatii, oarecum la ordinea zilei(ex. Depasiri urmate de viraje la dreapta a celor pe 4 roti prin fata mopedului, distanta mult prea mica in spatele mopedului fata de alti participanti, depasiri riscante ale altor autovehicule etc.). Asta nu ma face deloc sa ma gandesc sa renunt la mersul pe 2 roti si ma bucur ca pana acum nu am avut parte de accidente si nu doresc nimanui sa aiba vreodata.

    Cand vom avea posibilitatea(cei cu cat. B) de a utiliza un scuter(A1), ma gandesc ca vom putea circula normal, vom mentine distante corespunzatoare si nu vom “incurca” anumiti soferi mai grabiti.

    Poate stie cineva cam in cat timp se va aproba? Banuiesc ca nu se pune problema de ‘daca’ din moment ce facem parte din EU.

    @Mircea, as vrea sa fie posibil dar la momentul actual, cu B poti conduce moped(AM). In rest A pentru A-uri, B pentru B-uri in cazul nostru.

  • Cristi Turcin
  • Alex

    Salut,

    Se pare ca si in 2021 rezistenta din parlament continua.
    Ar fi o idee sa va coordonati eforturile cu MotoADN.

  • Motolove

    A trecut si de Guvern – a primit aviz favorabil

Lasa un Comentariu