In ultima perioada, am lucrat mai mult la scuter si mai putin la articole 🙂 Am prins ceva timp liber si pot sa va povestesc ce am mai facut. Recomand documentarea foto sau video a restaurarii, ajuta foarte mult cand ai uitat cum ai montat ceva si nu vrei sa desfaci (de ex. montarea pinioanelor din transmisie in ordinea si pe fata corecta. ultimul pinion montat (viteza 1) se monteaza in pozitia necesara pentru a avea spatiu pana la viteza 2 pentru “punctul mort” sau “liber”). O documentare foto necesita mult mai mult timp, daca aveti o camera video, ar fi cel mai util.

Asamblarea motorului nu este un proces greu, chiar usor si poate cel mai placut. Am avut doua resurse importante (sunt foarte multe pe internet, motiv pentru care nu am documentat fiecare pas in reconditionare):

  • catalogul gratuit oferit de cei de la SIP (ofera foarte multe tech tip-uri si informatii)
  • ghid foto de asamblare de aici

Pentru asamblare ai nevoie de cateva unelte specifice Vespa, detaliate in manualele de service. Daca nu ai un service sau atelier de reconditionari, nu merita si incropesti din suruburi, piulitze, tevi etc. Mai jos cateva o galerie de poze cu motorul in jumattae si inchis. Recomand ca inaintea reconditionarii motorului sa cumperi toate garniturile, semering-urile si sa ai langa tine o pasta de facut garnituri. Un mare ajutor au imaginile “exploded view” de la SIP sau din manualul de service si o mare cantitate de rabdare. Daca nu esti sigur de un moment al asamblarii, recomand sa te opresti si sa continui atunci cand ai toate informatiile. Montand o piesa gresit (se mai intampla) risti nu doar sa desfaci, dar chiar sa rupi altele.

Dupa inchiderea motorului, un pas important la Vespa este timing-ul motorului. Toate motoarele Vespa au marcaje de montaj pe rotor sau pe stator. Acest model VNX2T 1982 are aprindere electronica si nu are platina, motiv pentru care necesita mai putina intretinere. Tot cei de la SIP au un tutorial pentru montarea aprinderii si ajustarea ei  http://www.youtube.com/watch?v=oV7aXY8a6kg.

Aici gasiti un flash explicativ al “cutiei de viteze” Vespa

 

Momentul cel mai placut este bineinteles prima pornire a motorului.

Detalii motor:

  • Kit Polini 177cc (piston, cilindru, cap cilindru)
  • Bujie Bosch W4AC
  • Carburator Dellorto SI 20/20D ( air correction 160, mixer tube BE3, main jet 106, idle 45*140, choke 60)
  • toba SITO plus

 

 

Lasa un Comentariu