Astazi am inceput curatarea blocului motor, ambielajului si capului de cilindru. In urma research-ului facut pe internet, m-am oprit la cateva produse si metode de curatat (aici gasiti orice privind restaurarea motoarelor vespa, si nu numai). Italienii folosesc degresant universal Chante Clair (acum observ ca se gaseste si la noi πŸ™ ) si spun ca face minuni. Inarmat cu prejudecati, pe la noi nu gasesc, m-am dus la Dedeman si am luat un produs de la Prevent (Florin, mi-a spus ca nu e bun pentru ce am eu nevoie, l-am luat) 20lei, diluant thinner de la Kober 20 lei, cateva pensule simple de 2-3 cm latime si lungimi de 3-5cm aprox 3 lei bucata.

 

Prevent-ul se aplica, se lasa 3-5 min si dupa, se spala in jet de apa fierbinte sau rece (daca nu ai). Cred ca ar putea curata ulei depus de 1 zi sau ceva praf, in rest nu prea. Calamina din motor devine si mai stralucitoare πŸ™‚ Aici intervine artileria grea (alternativa mea la degresantul italian) treaba evreiasca pe plaiuri mioritice: Sano Forte Plus pt aragaz. Atentie mare cu asta, contine soda caustica (Hidroxid de sodiu) care nu prea este foarte prietenoasa cu aluminiu. Se pulverizeaza peste tot, se lasa aprx 5 min, se curata sub jet (atentie sa nu sara in ochi), se repeta. Daca raman depuneri se foloseste o perie de sarma moale. Guidelines: nu puneti mult, nu lasati mult produsul, curatai cu apa din abundenta.

 

 

 

 

 

 

 

 

Dupa procedura de curatare a calaminei si a altor depuneri, am spalat cele 2 parti ale blocului motor in benzina. Curata mizeria depusa pe exterior (noroi) si mizeriile ramase in locuri imposibil de ajuns. Apropo, benzina se scoate din rezervor cu un furtun subtire, care ajunge prin coturile rezervorului :). La final se spala piesele in diluant intr-o tava sau recipient de metal (topeste plasticul). De asemenea periile sa aiba maner de lemn, pe cat se poate.

Inainte de curatare am scos bucsa de prinde amortizor/motor. Se incalzeste cu lampa (se gaseste in magazine de bricolaj) se pune pe verticala blocul si se bate cu o coada de matura πŸ™‚ sau cu orice lemn, pastrati mijlocul metalic.

La final am dat cu WD40 pe toate piesele sa nu rugineasca. De preferat sa fie lasate in petrol (gaz lampant), dr nu prea se gaseste. Daca nu se greseaza pot rugini sau oxida dupa spalarea cu diluant.

Pozele nu au iesit cum vroiam din lipsa de lumina (innorat, oboseala maine=tremur). Toate pozele in galerie.

Rezultatele mai jos:

INAINTE si DUPA

 

 

 

 

Lasa un Comentariu