Asigurati-va ca anvelopele dumneavoastră sunt complet umflate, daca nu completati in mod corespunzator cu aerul necesar. Aceasta operatiune de verificare/ajustare se poate face la orice vulcanizare, de recomandat o vulcanizare moderna, dotata cu aparatua noua pentru o verificare corecta.
De asemenea aceasta operatiune se poate efectua si acasa, folosind un manometru auto/moto de verificare a presiunii (exprimata in bar sau psi). Valoarea recomandata de umflare a anvelopelor este specificata in manualul fiecarui model. La sfarsitul articolul am construit pentru voi un tabel cu aceste valori. Vespa recomanda (in majoritatea manualeleor modelelor moderne o verificare la cel putin 500km efectuati).
Contrar credintei populare, presiunea în anvelope nu este determinata de tipul de pneu sau de dimensiunea sa, dar
de sarcina (greutatea vehiculului cu tot cu sofer) vehiculului și de stilul de condus (normal, sport, racing). Incarcarea suplimentara pune o presiune mai mare asupra anvelopelor. Deci, în cazul în care scuterul dumneavoastră este încărcat cu pasageri și bagaje, regula generală este de a adauga presiune (tip: in manualul de utilizare Vespa specifica presiune spate cu pasager).
Motive pentru o mentinerea presiunii recomandate:
economie in combustibil (cauciuc superumflat sau dezumflat);
aderenta in viraje;
confort (cauciuc supraumflat: gropile se simt mai dur, dezumflat:scuterul “sare” pe gropi)
Recomandari:
1.Presiunea de umflare corecta este prevazuta in manualul de utilizare
2. Amintiti-va ca temperatura afecteaza presiunea: pe vreme rece, presiunea trebuie sa fie mai mare decat la temperaturi mai ridicate.
3. Nu reglati niciodată presiunea imediat după conducere, rularea incalzeste pneul si ridica presiunea.
Model | Front Wheel | Front Tyre | – | Bar | Rear Wheel | Rear Tyre | – | Bar Solo-2 up |
Cosa 2 125 / 200 | 2.50×10 | 100/90-10 | T | 1,5 | 2.50X10 | 100/90-10 | T | 1.75-2.0 |
Vespa 50 HP | 2.10×10 | 3.00-10 | 1,25 | 2.10×10 | 3.00-10 | 1,75 | ||
Vespa Pk 50 | 2.10×10 | 3.00-10 | 1,25 | 2.10×10 | 3.00-10 | 1,6 | ||
Vespa ET2 50 two stroke | 2.50×10 | 100/90-10 53L | T/L | 1,3 | 3.00X10 | 100/70-10 54L | T/L | 1.8-2.0 |
Vespa ET4 50 four stroke | 2.50×10 | 100/90-10 53L | T/L | 1,3 | 3.00X10 | 100/70-10 54L | T/L | 1.8-2.0 |
Vespa ET4 125 four stroke | 2.50×10 | 100/90-10 53L | T/L | 1,3 | 2.50X10 | 130/70-10 62L | T/L | 1.8-2.0 |
Vespa ET4 Leader 125cc four stroke | 2.50×10 | 100/90-10 53L | T/L | 1,3 | 3.00X10 | 120/70-10 54L | T/L | 1.8-2.0 |
Vespa LX 50 2T | 2.50×11 | 110/70-11 45L | T/L | 1,4 | 3.00X10 | 120/70-10 54L | T/L | 2 |
Vespa LX 50 4T | 2.50×11 | 110/70-11 45L | T/L | 1,4 | 3.00X10 | 120/70-10 54L | T/L | 2 |
Vespa LX / Vespa LXV 125 | 2.50×11 | 110/70-11 45L | T/L | 1,6 | 3.00X10 | 120/70-10 54L | T/L | 2 |
Vespa PX 125 | 2.10×10 | 3.50-10 51J | T | 1,25 | 2.50X10 | 3.50-10 51J | T | 1.75-2.3 |
Vespa PX 150 | 2.10×10 | 3.50-10 51J | T | 1,25 | 2.50X10 | 3.50-10 51J | T | 1.75-2.3 |
Vespa PX 200 | 2.10×10 | 3.50-10 59J | T | 1,25 | 2.50X10 | 3.50-10 59J | T | 1.75-2.3 |
Vespa GT 125 / 200 four stroke | 3.00×12 | 120/70-12 51P | T/L | 1,8 | 3.00X12 | 130/70-12 62P | T/L | 2,2 |
Vespa GTS / GTV 250 | 3.00×12 | 120/70-12 51P | T/L | 1,8 | 3.00X12 | 130/70-12 62P | T/L | 2,2 |
Vespa T5 Classic | 2.10×10 | 3.50-10 59J | T | 1,23 | 2.50X10 | 3.50-10 59J | T | 1.75-2.3 |