In data de 23 aprilie 1946 la ora 12, în biroul central pentru invenții și modele și din Ministerul Industriei și Comerțului în Florența, Piaggio a luat un brevet pentru o “motocicleta de o complexitate rațională a elementelor combinate cu un cadru cu apărătoare și o carcasă care acoperăîntrega parte mecanică “.
Design-ul de bază patentat, a permis o serie de caracteristici care urmează să fie implementate pe cadrul walk-through, permitand ulterior dezvoltarea rapidă a unor noi modele. Prima Vespa a prezentat un scaun din spate pentru pasager, sau, opțional, un compartiment de depozitare. Scutul protectiv original din față,era o bucată de metal plat provenind din industria aeronautica; mai târziu, a fost adaugat compartiment in spatele acestuia, pentru a permite stocarea suplimentară , similar cu compartimentul pentru mănuși într-o mașină. Capacul de combustibil a fost localizat sub scaun, care a salvat costul unei încuietori suplimentare pe capacul rezervorului de carburant.
Scuterul a avut o suspensie spate rigidă și roti mici de 8 inch (200 mm), roți, care au permis un design compact și o mulțime de spatiu pentru picioare. Motorul in 2 timpi, închis, montat orizontal cu o capacitate de 98 cc si acționat în mod direct pe roata din spate printr-o transmisie cu trei trepte. Schimbarea treptelor de viteza se face prin rotirea mansonului stanga de pe ghidon printr-o serie de tije care ajung pana la schimbatorul montat direct pe motor. Motorul beneficiaza de o răcire cu aer forțat, paletele ventilatorului fiind atașate la magneto-volanta (care adaposteste platina si genereaza electricitate pentru accesorii si scanteia pentru aprindere) pentru a împinge aerul peste aripioarele de răcire a cilindrului. Motorul moderne Vespa sunt răcite în continuarea in acest fel.
Primele 13 exemple au apărut în primăvara anului 1946, și au dezvăluit trecutul lor aeronautic. In primele exemple, se poate recunoaște tehnologia tipică de aeronave. Atentia la aerodinamica este evidentă în toate proiectarea, în special in partea din spate. A fost, de asemenea, unul dintre primele vehicule cu sasiu monococ.
Compania isi propune sa fabrice Vespa în număr mare, tinand cont de experienta indelungata industriala, a dus la o linie de producție eficientă din punct de vedere al volumului. Scuterul a fost prezentat presei la Roma Golf Club, unde jurnaliștii au fost aparent intrigati de acest obiect ciudat, vopsit intr-o culoare pastel pastel colorat. Cu toate acestea, testele de drum au fost încurajatoare, și chiar neavand nici o suspensie spate (saua era prevazuta cu arcuri de amortizare) a fost mai ușor de manevrat și confortabil la plimbare decât o motocicletă tradițională.
Astazi, 23 Aprilie, Fundația Piaggio sărbătorește 70 de ani de Vespa, cu o expoziție importantă, vizand unul dintre cele mai interesante și evocative aspecte ale istoriei ale “cel mai bine vandut scuter” din lume, ai cărui adepți au crescut în mod constant, facandu-si debutul in: călătorie. Lansat imediat dupa razboi, ca mijloc de transport individual pentru a ajuta întreaga țară sa se deplasează din nou, de-a lungul anilor Vespa si-a stabilit o reputație legendara, ca un simbol al libertății și al deplasarii usoare. Un companion nedespărțit pentru iesirile de duminică ieșiri desfășurate într-o societate aflata in schimbarea rapidă a anilor 50. De asemenea un semn de distincție și un mijloc de emancipare al tinerilor, Vespa a fost întotdeauna protagonista aventurilor unui mare număr de călători, ale căror expediții pe două roți au dezvoltat imaginatia proprietarilor. Prin caracteristicile de baza: manevrabilitate, fiabilitate și adaptabilitatea, Vespa oferă mijloacul perfect pentru a explora lumea în libertate absolută. Fiecare excursie cu o Vespa se transformă într-o aventură unică, originală, starnind o curiozitate de nastavilit in explorare. Așa că, Vespa a calatorit și continuă să calatoreasca pe drumurile fiecărui continent sub privirile admirative a milioane de oameni, creând un puternic sentiment de apartenență la o comunitate din ce în ce mai mare de Globetrotters.
La multi ani.