Sfarsitul celui de- al 2 lea Razboi Mondial ii gasea pe italienii de la Piaggio in cautarea unor idei care sa salveze compania. Cu fabricile grav afectate de bombardamente si cu o line de productie destinata in principal productei aeronautice (elice, motoare si avioane), fii lui Rinaldo Piaggio, Enrico si Armando, au ales sa schimbe total orientarea, de la avioane la …scutere. Insarcinat cu reconversia industriala a fost inginerul aeronautic Corradino D’ Ascanio. Corradino trebuia sa realizeze un produs accesibil, dar in acelasi timp fiabil. Primul prototip, MP 5, a fost realizat avand ca model o motocicleta de mici dimensiuni, destinata parasutistilor.
Botezat “Paperino”, MP 5-ul nu a fost insa pe placul lui Enrico Piaggio, iar inginerul Corradino s-a intors la plansa de desen si cu ajutorul lui Mario D’ Este, a realizat, in foarte scurt timp, un nou design. Modelul avea partea centrala mai lata decat a precedentului prototip iar loculul conducatorului si „mijlocul” ingustate. Schita l-a determinat pe Enrico Piaggio sa exclame: “Arată ca o viespe!”. Astfel, in 1964, s-a nascut Vespa, un scuter ce avea sa devina un simbol si chiar un stil de viata.
Vespa a fost prezentata publicului larg pentru prima oara in cadrul salonului de la Milano, insa nu s-a bucurat de la inceput desimpatie. Pentru ca nu reusea sa comercializeze scuterul, Enrico Piaggio a decis sa ofere drepturile de distributie contelui Parodi, producatorul motocicletelor Moto Guzzi. Acesta a refuzat astfel ca Enrico Piaggio s-a reorientat rapid catre reteua Lancia. La scurt timp vanzarile Vespa au exlodat, iar Piaggio a scos pe piata si alte modele, cu motoare mai puternice. In doar 19 ani de la lansarea primului scuter produs de Piaggio, doar de pe poarta fabricii din Italia, au iesit 3.350.000 de Vespa.
Cel mai de succes model al celor de la Piaggio este Vespa PX. Lansat in 1977, PX ul a fost fabricat pana in anul 2007 si s-a vandut in peste 3 milioane de exemplare in intreaga lume. Anul trecut, la 65 de ani de la infiintare, Piaggio a relansat cel mai consacrat model al sau care a devenit aproape un simbol al stilului italian.
R.S.
Lasa un Comentariu
You must be logged in to post a comment.
arata bestial!
nu pot sa te contrazic 🙂
nu exista buton de like pt. commenturi? 🙂
Parca are cineva de la noi din club!!!!! … stii pe cineva Radule? 🙂
ahhh … pai stai sa ma gandesc … parca avea cineva, parca am chiar eu =)) 😀