Datele recente de la Institutul Național de Statistică arată o creștere semnificativă a înmatriculărilor de mopede și motociclete în România în 2024. Acest trend indică un interes tot mai mare pentru mobilitatea pe două roți, fie că este vorba de pasiune, utilitate urbană sau eficiență economică.
Creștere record a înmatriculărilor de mopede și motociclete
Înmatriculările noi de mopede și motociclete au crescut cu 55% în trimestrul IV 2024 față de aceeași perioadă a anului 2023. Această creștere este și mai impresionantă pentru cele noi, unde s-a înregistrat un avans de 81,7%.
Dacă ne uităm la tot anul 2024, numărul total de mopede și motociclete înmatriculate a fost:
- Trimestrul I – 3.659 unități (din care 1.953 noi)
- Trimestrul II – 6.472 unități (din care 3.362 noi)
- Trimestrul III – 7.581 unități (din care 4.239 noi)
- Trimestrul IV – 5.565 unități (din care 3.418 noi)
Comparativ cu 2023, toate trimestrele au înregistrat o creștere semnificativă, în special pe segmentul motocicletelor noi.
Norma de Poluare | Unități înmatriculate | Ani de producție (estimativ) |
---|---|---|
Non-Euro | 55.427 | Până în 1999: |
Euro 1 | 33.026 | 1999 – 2002 |
Euro 2 | 46.253 | 2003 – 2006 |
Euro 3 | 41.370 | 2007 – 2016 |
Euro 4 | 20.005 | 2017 – 2020 |
Euro 5 și 6 | 33.561 | 2021 – prezent |
Electrice | 1.660 | Majoritatea după 2015 |
🔹 Mopedele și motocicletele Non-Euro și Euro 1 sunt vehicule mai vechi de 20 de ani, iar multe dintre ele sunt modele clasice sau de colecție.
🔹 Modelele Euro 2 și Euro 3 sunt mai comune în rândul celor care cumpără motociclete second-hand.
🔹 Euro 4 și Euro 5 sunt deja noile standarde pentru motociclete moderne, iar Euro 6 începe să își facă loc pe piață.
🔹 Segmentul electric este încă mic, dar crește de la an la an.
Ce înseamnă aceste cifre pentru pasionații de două roți?
1. Mobilitate urbană crescută – Tot mai mulți români aleg motocicleta sau mopedul pentru a evita traficul aglomerat din marile orașe.
2. Piață în expansiune – Creșterea vânzărilor de motociclete noi sugerează că interesul pentru acest tip de vehicul este tot mai mare.
3. Schimbare treptată a parcului moto – Cu toate că multe vehicule sunt încă Non-Euro, noile înmatriculări demonstrează că modelele mai noi și mai eficiente devin tot mai populare.
Vespa Club România rămâne aproape de comunitatea iubitorilor de două roți și va continua să promoveze un stil de viață pe două roți, fie că este vorba de Vespa, motociclete sau mopede.
Descarcă comunicatul aici: Institutul Național de Statistică