Londra – Pontedera, 20 ianuarie 2022 – Grupul Piaggio (PIA.MI), cel mai mare producător de scutere și motociclete din Europa și unul dintre liderii mondiali în industrie, împărtășește astăzi concluziile unui nou raport care explorează detaliile din spatele valorii puternice a mărcii Vespa – identificarea mărcii ca un activ cheie în portofoliul său mai larg. Rezultatele analizei arată că în 2021, valoarea mărcii Vespa a totalizat 906 milioane de euro.
„Vespa este mult mai mult decât un brand de mobilitate; simbolizează arta, designul, tehnologia și distracția”, spune Michele Colaninno, director al Consiliului de Administrație al Grupului Piaggio pentru strategie, produse și inovație. „Vespa este o icoană a stilului: unicitatea sa o face una dintre cele mai admirate și dorite mărci, aparținând unui spațiu premium și unui stil de viață exclusivist. Din acest motiv, trebuie să începem să-l comparăm față de alte mărci globale dincolo de mobilitatea pură. Aceasta nu este o linie de sosire, ci pur și simplu un nou punct de plecare în timp ce continuăm să construim viitorul Vespa.”
2021 a reprezentat un an important pentru Vespa, care și-a sărbătorit cea de-a 75-a aniversare, odată cu lansarea Vespa 75th Special Series; din 1946 au fost produse și vândute peste 19 milioane de unități – o piatră de hotar atinsă în ultimele 12 luni. Vespa a cunoscut, de asemenea, succes în extinderea ecosistemului său de marcă – odată cu lansarea noii Vespa 946 Christian Dior, o colaborare cu Justin Bieber și rezonanța globală generată prin filmul Disney Pixar „Luca”, în care Vespa este parte integrantă a intrigii și narațiunii filmului.
Valoarea mărcii de 906 milioane EUR reprezintă o etapă cheie pentru acest brand italian îndrăgit, evidențiind relevanța pe care o are în rândul publicului său global. Este un punct de plecare pentru un plan pe termen lung care împinge Vespa către noi obiective ambițioase prin inovații și parteneriate globale.