Inainte de inceperea sezonului 2014 m-am gandit sa inlocuiesc kit-ul motor (cilindru, piston, cap cilindru) la Vespa. Pe scuter am avut un kit Polini 177cc cu 7 porturi de admisie. Kit-ul avea uzura si chiar o zgarietura usoara pe cilindru, probabil fusese gripat, dar rezolvabila cu o alezare+honuire la o cota mai mare. Kit-urile Polini de tuning dau o nota sportiva scuterului, urca in turatie foarte lin si iti ofera reprize foarte bune, mai ales pe treapta a 3-a. Pentru a acomoda un Polini pe Vespa este necesar sa adaptezi (tai in carcasa motorului) ferestrele de admisie, sa ai un carburator mai mare. Standard pe un pX125 este SI 20/20, pentru kit este necesar un SI 24/24plus o toba sport pentru cantitatea si viteza mai mare de gaze evacuate. Toate aceste piese sunt complementare, adica: daca pui o toba racing pe un cilindru standard, scuterul pleaca mai incet pana ajunge la o viteza superioara, daca pui un carburator mai mare – consuma mai mult.
Cateva poze cu cilindrul si pistonul:
Am ales un kit Pinasco 177cc, aceeasi capacitate, tot din fonta dar cu 5 porturi de admisie si fara a fi necesara modificarea carcasei. Instalarea se face mentinand carburatorul standard, cu modificari doar la jiglere (110) si o bujie mai rece (NGK 9). Pinasco a revenit cu acest kit, legenda a anilor 80′ – 90′, folosind noi materiale si crescand astfel fiabilitatea (vom vedea). Cateva saptamani am citit resurse online (forum-uri din IT si EN, SIP, bloguri de specialitate) pentru a alege din urmatoarele marci care produc kit-uri de 177: DR, Pinasco (touring, basic, 5 porturi, instalare fara modificari si upgrade), Polini, Malossi, Parmakit, (racing, pro, 7 porturi, necesita modificari ale carter-ului si upgrade transmisie, ambreiaj, carburator si altele). Kit-ul a fost achizitionat de la partenerii nostri din IT Officina Tonazzo, unde avem o reducere de aproximativ 10% si un shipping de 10 eur. Officina comercializeaza piese si accesorii Vespa din 1963 si au tot timpul oferte.
Pentru ca prima data la asamblarea motorului m-am chinuit la montare, mi-am dorit un stand de montare. Atunci cand te gandesti sa asamblezi o singura data un motor, este mai eficient fara, costul unui stand fiind destul de mare. In acest sens am construit un stand din bara rectangulara (20lei – 6m) si suruburi M8, de altfel si reglabil.
Daca este cineva interesat ii pot oferi dimensiunile.
Enjoy
Lasa un Comentariu
You must be logged in to post a comment.
Salut! Numele meu e lucian am cumparat o VESPA LX 50 din 2005 si am o problema , primele 5 minute de cand o pornesc merge oke pe urma incepe sa isi piarda din putere nu se accelereaza bine nu urca ma mult de 50 km/h . Ce ar putea avea ? Multumesc mult
Salut Cristi,
Cum fac sa pornesc Vespa pe vreme mai rece…10 grade de ex… Nu porneste ! Care e buba, ce ar trebui facut ?
Salut Daniel,
te rog sa oferi mai multe detalii: Model Vespa, an fabricatie, tip motor., cand megi cu ea (zilnic?), de unde esti si orice alt indiciu care ne-ar ajuta sa iti oferim un raspuns potrivit.
Multumesc
Motor in 4 timpi…. supape nu stiu, an 2007. Merg doar vara, cand este frig nu porneste… intre timp am mai aflat ca trebuiesc reglate supapele !
Ok. Iti recomand sa te adresezi unui service 🙂