Benzina

In primul rand, ar trebui sa umpli rezervorul cu benzina. Acest lucru ajuta la prevenirea condensului, nu mai apare rugina in interiorul rezervorului care se poate depune in combustibil si nu risti, la pornire, sa ajunga in carburator si spre motor. Optional, adaugati stabilizator de combustibil (Motorex, STP, Liqui Moli si altele, se gasesc in benzinarii sau la o cautare simpla pe google “stabilizator benzina”) in rezervorul de benzina, in cantitatea sugerata pe eticheta. Cantitatea este determinata de volumul de benzina din rezervor. Adaosul de stabilizator de carburant impiedica degradarea benzinei atunci cand scooter-ul, nu este pornit pentru mai mult de 30 de zile. Dupa adaugare ar trebui sa faci o plimbare de aproximativ 10-15 de minute, pentru a te asigura ca benzina acum stabilizata a ajuns in tot sistemul.

Anvelope

Anvelopele trebuie umflate la presiunile recomandate, deoarece pe timpul iernii se contracta si poti pierde presiunea, scooter-ul ajunge cu janta pe sol din cauza greutatii. Roteste anvelopa din fata din cand in cand. Acest lucru va reduce probabilitatea de a dezvolta “suprafete  plate” in timpul depozitarii. Unii sugereaza sa pui o bucata de lemn sub roata din fata, pentru a nu avea contact direct cu betonul inghetat.

Bateria

Lasata nesupravegheata, aceasta se va usca lent, daca nu iesi la plimbare in mod regulat. Pornirea scooter-ului pentru mai multe minute din cand in cand pe timpul iernii nu este suficienta, pentru a reincarca bateria. Cel mai simplu mod de a mentine viata bateriei este de a conecta acumulatorul la un redresor de-a lungul lunilor de iarna. Redresorul incarca si intretine bateria, fara sa o deterioreze prin supraincarcare. Bateria poate fi lasata sau scoasa din scuter, in functie de locul in care il depozitezi.

Daca depozitezi scooter-ul intr-o zona securizata, acoperita, poti  lasa bateria in scuter. Cablurile pentru redresor trebuie sa fie atasate astfel incat cablul negru (negativ) al redresorului este atasat la terminalul negru (negativ) al bateriei si cablul rosu (pozitiv) al redresorului la borna rosie (pozitiva) a bateriei.

Daca nu ai acces la un garaj cu o priza electrica, va trebui sa scoti bateria de la scooter, dupa ce scoti cheia din contact. Aceasta este, de asemenea, o oportunitate de a curata bateria si a verifica nivelul de apa din ea. In cazul in care bateria are capace detasabile, adauga apa distilata pentru a mentine nivelul, curata exteriorul si partea de jos a bateriei. De asemenea, verifica bornele de rugina si foloseste o perie de sarma pentru a le curata. Acest lucru asigura un contact corect pe viitor. Ataseaza firele redresorului la baterie: negru la negru (negativ) si rosu la rosu (pozitiv).

Evacuarea

De asemenea iti poti proteja toba, pe timp de iarna, prin introducerea unui dop de pluta (se introducere ½ de dop in toba. nu uita sa il scoti la primavara) sau o punga de plastic care sa acopere capatul tobei, legata.

Evita rugina

Apoi ar trebui sa speli bine scoote-rul. Desi acest pas nu este absolut necesar, acesta te ajuta la reducerea sanselor de coroziune in timpul iernii.

In cele din urma, poate vrei sa iei in considerare acoperirea scooter-uluicu o husa impermeabila, in special daca il depozitezi in aer liber. Daca legi scooter-ul cu sistem antifurt, este de recomandat ca cel putin o data pe luna sa ii hranesti incuietoarea cu WD40 sau similar, altfel risti sa nu il mai deschizi la primavara.

Pana la reinceperea sozonului (pentru unii) acceseaza website-ul pentru noutati si intra discuta cu alti posesori pe grupul de facebook.

Iarna usoara…

Lasa un Comentariu