Istoria unică Vespa s-a născut din dorința de a crea un produs inovator pentru mobilitatea individuală.

Mai întâi a fost construit un scuter pe modelul motocicletelor mici pentru parașutiști și apoi un prototip care a revoluționat conceptul care dominase până atunci aspectul clasic al motociclismului. A fost creat un vehicul cu o caroserie care suportă stresul, cu tracțiune directă, cu schimbătorul de viteze pe ghidon. Furca clasică față a dispărut în favoarea unui braț basculant cu o singură față care a ușurat schimbarea anvelopelor și, mai presus de toate, a dispărut cadrul, înlocuit cu un corp care suportă stresul capabil să protejeze conducatorul, de murdărie și îmbrăcăminte șifonată. Data de depunere a brevetului de proiectare a fost pe 23 aprilie 1946.

Vespa history in fiecare zi

Vespa history in fiecare zi

O istorie unică Vespa: De la prima sa apariție – într-o țară în care totul trebuia reconstruit, dar, parțial din acest motiv, plină de idei, creativitate și speranță – scuterul Vespa a reprezentat bucuria de a trăi și de a alerga către viitor. Tocmai de aceea a devenit curând o icoană a libertății și a emancipării a băieților și fetelor din întreaga lume. Această bogăție a valorilor Vespa a fost însoțită de-a lungul anilor de un stil și o tehnologie mereu de ultimă generație în diferitele decenii ale vieții sale.

După anii de renaștere, Piaggio a continuat să-și consolideze statutul legendar, întărindu-și identitatea prin deceniile de prosperitate economică și reînnoirea generațională din anii ’60. Pe măsură ce mașinile și motorizarea în masă s-au răspândit, scuterul Vespa a oferit salvare în trafic, versiunile cu motorizări mai mici găzduind lumea legendară a tinereții care, tocmai în acei ani, își câștiga spațiu în societate. Iar când, în anii ’70, au sosit semnele unei conștientizări ecologice în creștere, Vespa a fost antidotul împotriva poluării orașului, capabilă să treacă prin trafic și să-și găsească cu ușurință parcare.

În diferitele epoci pe care le-a trăit, Piaggio Vespa a reprezentat întotdeauna cea mai avansată tehnologie. Caracterizat printr-un concept extrem de avansat al caroseriei rezistente, construit încă în întregime din oțel până în prezent, a marcat evoluția mobilității individuale. Astăzi, cele mai recente scutere Vespa, echipate cu motoare ecologice și soluții tehnice pentru a susține conducerea modernă, reprezintă sinteza stilistică a unei evoluții cu fundația în nemuritorul designul Vespa, asigurând că este o icoană a eleganței italiene în întreaga lume.

Vespa history in fiecare zi

Vespa history in fiecare zi

Pe 23 aprilie 1946, Piaggio (fondată în 1884) depune brevetul pentru „o motocicletă care prezintă un complex rațional elementar și organic combinat cu cadru și aripi și o capotă a motorului care acoperă toate piesele mecanice” . S-a născut Vespa 98. Trotineta motorizată cu motor monocilindric de 98 cc, 2T construită în uzina Pontedera, din Toscana.

1948. Se introduce modelul Vespa 125 cc.

O istorie unica Vespa

O istorie unică Vespa

1949.Unione Italiana Vespa Riders, care încorporează 30 de cluburi, este formată și ține prima sa convenție.

1950. Vespa începe producția în limba germană în baza unui acord de licență cu Hoffman-Werke.

1951. Vespa începe producția în Regatul Unit sub licență către Douglas din Bristol și în Franța cu ACMA din Paris.

1952. La Milano se naște Vespa Club Europea pentru a reuni cluburile din Italia, Franța, Germania, Elveția, Olanda și Belgia. Membrii la nivel mondial la Vespa Club depășesc 50.000. Există peste 10.000 de stații de service Vespa în întreaga lume.

1953. Un scuter Vespa 125 este imortalizată în filmul Roman Holiday de William Wyler cu Gregory Peck și Audrey Hepburn.

1955. Vespa GS este cel mai elegant scuter construit vreodată și marchează un punct de cotitură pentru Vespa care, pentru prima dată, depășește pragul de 100 km/h, adoptă pentru prima dată o cutie de viteze în 4 trepte și montează jante de 10 inch.

O istorie unica Vespa

O istorie unică Vespa

1964. S-a născut Vespino – Vespa cu o capacitate de motor de 50 cc.

1965. Vânzările de Vespa depășesc 3,5 milioane.

1968. Campania „Chi Vespa mangia le mele” revoluţionează lumea publicităţii.

1968. Vespa Primavera este unul dintre cele mai longevive modele Vespa și vehiculul noilor generații din toată Europa.

1976. Vespa Primavera 125 – ET3 este primul scuter cu aprindere electronică.

1978. Se naște Vespa PX în versiunile „clasice” cu trei cilindri de 125, 150 și 200 ccc. Devine cel mai vândut model din istoria Vespa cu peste 30 de milioane de unități.

1980. Patru unități Vespa PX participă la Paris-Dakar, cea mai epică și epuizantă cursă din lume. Incredibil, condus de Marc Simonot, unul dintre ei urma să termine cursa.

1984. Vespa PK 125 Automatica este prima Vespa cu transmisie automată.

1988. Vânzările de Vespa depășesc 10 milioane.

1992. Giorgio Bettinelli, scriitor și jurnalist, părăsește Roma cu un scuter Vespa și ajunge la Saigon în martie 1993. Va continua să realizeze alte câteva isprăvi: în 1994-95, tot pe o Vespa, a parcurs cei 36.000 de km din Alaska până în Țara del Fuego. În 1995-96 a călătorit de la Melbourne la Cape Town – peste 52.000 km în 12 luni. În 1997 a pornit din Chile, ajungând în Tasmania după trei ani și opt luni, după ce a parcurs 144.000 km cu Vespa sa și a traversat 90 de țări din America, Siberia, Europa, Africa, Asia și Oceania. În total, Bettinelli a parcurs 250.000 km pe Vespa.

1996. Se naște noua generație Vespa cu modelul ET4 125 cc. Pentru prima dată, Vespa adoptă un motor 4T și transmisie automată.

1996. Numărul de scutere Vespa vândute depășește 15 milioane.

1997. Se lansează Vespa ET2 (50 cc).

1998. Restyling și frână pe disc față pentru Vespa PX, cel mai vandut model de scuter din lume (peste două milioane de unități de la momentul lansării).

2000. Vespa revine pe piaţa americană.

2003. Se naște revenirea Vespone, Vespa GT 125 și Vespa GT 200.

2005. Vespa LX marchează revenirea la cele mai clasice linii ale Vespa.

2006. Vespa sărbătorește 60 de ani cu spectaculoasa serie specială Vespa 60° care readuce culorile și stilul Vespa timpurii.

2008. Vespa 300 GTS Super este cel mai performant și mai sportiv model din istorie.

2011. Vespa 946 este un model extrem de exclusivist dedicat perfecțiunii estetice și tehnologice, al cărui nume amintește de anul în care s-a născut scuterul simbol al eleganței italiene – 1946.

2013. Revine legendara Vespa Primavera, produsă în motorizările 50, 125 și 150, reînnoiește legendara Vespino.

2018. Se naște Vespa Elettrica, o operă de artă modernă cu inimă tehnologică, menită să schimbe segmentul de mobilitate. Complet silențios și ușor de condus și produs în întregime în Pontedera, reprezintă sufletul revoluționar și contemporan al unui brand care a fost întotdeauna înaintea timpului său, constant la vârf, rămânând în același timp fidel valorilor sale în materie de stil și tehnologie.

2021. Vespa ajunge la 19 milioane de unități produse și sărbătorește 75 de ani cu cea de-a 75-a serie specială Vespa care îmbracă familiile GTS și Primavera într-o nouă eleganță.

Vespa 75 anniversary

Vespa 75 anniversary

Lasa un Comentariu