Weekend-ul trecut am inceput asamblara motorului. In prealabil am documentat pasul din mai multe forumuri si website-uri unde gasim step by step reasamblarea. Cateva mai jos:
intotdeauna nelipsitul catalog SIP Scootershop Vespaclassic, descarcabil gratuit aici. Au tehnik tip in fiecare capitol si la anumite piese.
http://www.scootermercato.com/Garage/Tech-Tips :poze si cateva tips&trick-uri de asamblare
http://www.vesparesources.com/officina-largeframe/24143-restauro-motore-vnx1m-px125e-82-a.html un italian care a restaurat acelasi tip de motor 🙂
http://www.scooterhelp.com/tips/engine/engine.lf.vespa.html un site plin de bunatati. multumim owner-ului
http://www.vespamaintenance.com/engine/teardown/index.html
si alte forumuri usor de gasit la un search de google. daca nu gasesti, da-mi un semn.
Au fost cateva momente in care a trebuit sa improvizez cu ce am avut la indemana. Piaggio a creat o serie de scule specifice fiecarui model, pe care le gasesti de cumparat pe diverse website-uri. De ex: rulmentii se introduc, incalzind in prealabil zona cu un pistol cu aer cald, altfel riscati sa rupeti blocul motor. Ambielajul se “trage” pe pozitie cu o teava cu piulita in capat. Piesel ar trebui sa intre fest, fara ajutorul ciocanului. In caz ca aveti nevoie, folositi ciocan de plastic sau lemn, dar recomandarea este sa nu. Semeringurile se introduc destul de greu.
Atentie la constructia transmisiei. Pinioanele de viteza din drive shaft se introduc doar intr-o directie, ultimul pinion (viteza 1) se pozitioneaza in asa fel incat sa existe spatiu pentru “cruce” sa se invarta la “punctul mort”.
Un flash exemplificativ aici: http://www.asahi-net.or.jp/~lv4k-snhr/libraries/mechanism.html
Mai jos transmisia si ambielajul montat: