Vespa GTS a fost restructurata odata cu adoptarea ultra-modernului motor iGet, in versiunea sa cea mai avansata: racire cu lichid, injectie electronica, 4 supape si pentru prima data pe o Vespa sistemul “Start Stop”. Doua capacitati ale motorului vor fi disponibile pentru inceput: 125 și 150 cc, ambele cu 4 Euro.

Motorul este foarte economic, cu un consum de 42 km/l iar sistemul de racire este mutat pe motor, asa cum se vede si din poze, ceea ce ne conduce la ideea ca ar avea mai mult spatiu in torpedoul de sub ghidon. Puterea motorul a scazut de la 14.6 hp la 12.09 hp.

Sistemul Start-Stop opreste motorul dupa 3-7 secunde de cand scuterul sta pe loc, repornirea se face prin actionare acceleratiei, in cel mai silentios mod, electrostarterul a fost mutat direct pe ambielaj. In prezent, acesta era montat in afara motorul si invarte la pornire printr-o serie de roti dintate, care il fac mai zgomotos. In plus au fost adaugati senzori pe cric si un senzor de detectie a inclinarii, in acest fel, scuterul simte cand este “parcat” si nu mai reporneste motorul odata cu actionarea acceleratiei, evitand plecare cand este parcat pe cric, din greseala. Un senzor barometric a fost adaugat pentru a servi debitul necesar de aer la orice altitudine. Acest motor a fost testat de Piaggio in peste 1mil km, design-ul motorului fiind orientat catre confort, zgomot redus si eficienta.

Transmisia a fost imbunatatita prin introducerea unei noi curele cu zimti dubli, conducand la o imbunatatire deplasarii prin reducerea timpului de angrenare a motorului. Acel “lag” de plecare cunoscut in prezent pe majoritatea scuterelor. De asemena a fost imbunatatit raportul transmisiei pentru cresterea performaneti si timpului de raspuns.

Alte imbunatatiri aduse: telecomanda pentru deschiderea seii si bike finder (semnalele indica prezenta scuterului prin apasarea unui buton al telecomenzii). Un fel de lazy rider, pentru care Vespa este breloc de Range Rover 🙂

NEWS!!! Vespa GTS 300 2017 beneficiaza de o reducere de putere pentru a putea beneficia de standardul EURO 4 (21.5hp)

De asemenea modelele Primavera si Sprint vor beneficia de motorul iGet 125cc

 

surse:

www.scooterlab.uk/new-euro-4-vespa-gts-revealed-news/

http://www.sip-scootershop.com/community/blogs/modernvespaeng/archive/2016/10/7/vespa-news-intermot-cologne-2016.aspx

 

Vespa GTS 125 e 150- Technical Specifications

ENGINE
TypeSingle cylinder, 4-stroke Piaggio i-get with “Start & Stop” system
Displacement124.7 cc155.2 cc
Bore x Stroke52 mm / 58.7 mm58 mm / 58.7 mm
Max Power at crankshaft9 kW / 8250 rpm11 kW / 8250 rpm
Max torque11.1 Nm / 6750 rpm14 Nm / 6500 rpm
Fuel systemElectronic injection
IgnitionElectronic with variable advance
Cooling systemLiquid
LubricationWet sump
GearboxTwist-and-go CVT with torque server
ClutchAutomatic centrifugal dry clutch
VEHICLE 
Bearing structureSheet metal with welded reinforcements
Front suspensionSingle arm suspension with coil spring and hydraulic shock absorber
Rear suspensionDouble hydraulic shock absorbers with adjustable preload with 4 settings
Front BrakeHydraulically operated 220 mm stainless steel disc
Rear brakeHydraulically operated 220 mm stainless steel disc
 2-channel ABS system
Front tyreTubeless 120/70 – 12″
Rear tyreTubeless 130/70 – 12″
 
DIMENSIONS 
Length/Width1930/755 mm
Wheelbase1370 mm
Saddle height790 mm
 
Fuel tank capacity7 litres
Emissions complianceEuro 4

 

 

Lasa un Comentariu