Vespa GTS a fost restructurata odata cu adoptarea ultra-modernului motor iGet, in versiunea sa cea mai avansata: racire cu lichid, injectie electronica, 4 supape si pentru prima data pe o Vespa sistemul “Start Stop”. Doua capacitati ale motorului vor fi disponibile pentru inceput: 125 și 150 cc, ambele cu 4 Euro.
Motorul este foarte economic, cu un consum de 42 km/l iar sistemul de racire este mutat pe motor, asa cum se vede si din poze, ceea ce ne conduce la ideea ca ar avea mai mult spatiu in torpedoul de sub ghidon. Puterea motorul a scazut de la 14.6 hp la 12.09 hp.
Sistemul Start-Stop opreste motorul dupa 3-7 secunde de cand scuterul sta pe loc, repornirea se face prin actionare acceleratiei, in cel mai silentios mod, electrostarterul a fost mutat direct pe ambielaj. In prezent, acesta era montat in afara motorul si invarte la pornire printr-o serie de roti dintate, care il fac mai zgomotos. In plus au fost adaugati senzori pe cric si un senzor de detectie a inclinarii, in acest fel, scuterul simte cand este “parcat” si nu mai reporneste motorul odata cu actionarea acceleratiei, evitand plecare cand este parcat pe cric, din greseala. Un senzor barometric a fost adaugat pentru a servi debitul necesar de aer la orice altitudine. Acest motor a fost testat de Piaggio in peste 1mil km, design-ul motorului fiind orientat catre confort, zgomot redus si eficienta.
Transmisia a fost imbunatatita prin introducerea unei noi curele cu zimti dubli, conducand la o imbunatatire deplasarii prin reducerea timpului de angrenare a motorului. Acel “lag” de plecare cunoscut in prezent pe majoritatea scuterelor. De asemena a fost imbunatatit raportul transmisiei pentru cresterea performaneti si timpului de raspuns.
Alte imbunatatiri aduse: telecomanda pentru deschiderea seii si bike finder (semnalele indica prezenta scuterului prin apasarea unui buton al telecomenzii). Un fel de lazy rider, pentru care Vespa este breloc de Range Rover 🙂
NEWS!!! Vespa GTS 300 2017 beneficiaza de o reducere de putere pentru a putea beneficia de standardul EURO 4 (21.5hp)
De asemenea modelele Primavera si Sprint vor beneficia de motorul iGet 125cc
surse:
www.scooterlab.uk/new-euro-4-vespa-gts-revealed-news/
Vespa GTS 125 e 150- Technical Specifications
ENGINE | ||
Type | Single cylinder, 4-stroke Piaggio i-get with “Start & Stop” system | |
Displacement | 124.7 cc | 155.2 cc |
Bore x Stroke | 52 mm / 58.7 mm | 58 mm / 58.7 mm |
Max Power at crankshaft | 9 kW / 8250 rpm | 11 kW / 8250 rpm |
Max torque | 11.1 Nm / 6750 rpm | 14 Nm / 6500 rpm |
Fuel system | Electronic injection | |
Ignition | Electronic with variable advance | |
Cooling system | Liquid | |
Lubrication | Wet sump | |
Gearbox | Twist-and-go CVT with torque server | |
Clutch | Automatic centrifugal dry clutch | |
VEHICLE | ||
Bearing structure | Sheet metal with welded reinforcements | |
Front suspension | Single arm suspension with coil spring and hydraulic shock absorber | |
Rear suspension | Double hydraulic shock absorbers with adjustable preload with 4 settings | |
Front Brake | Hydraulically operated 220 mm stainless steel disc | |
Rear brake | Hydraulically operated 220 mm stainless steel disc | |
2-channel ABS system | ||
Front tyre | Tubeless 120/70 – 12″ | |
Rear tyre | Tubeless 130/70 – 12″ | |
DIMENSIONS | ||
Length/Width | 1930/755 mm | |
Wheelbase | 1370 mm | |
Saddle height | 790 mm | |
Fuel tank capacity | 7 litres | |
Emissions compliance | Euro 4 |